Jód a chudnutie - JODIS koncentrát

Prejsť na obsah

Hlavná ponuka:

JODIS
Staňte sa našim fanúšikom na Facebooku


Rovnako dôležitý ako diéty a pohyb je pri chudnutí príjem jódu. Závisí na ňom, či sa tuk spáli alebo uloží. S odložením zimných kabátov silnie motivácia k formovaniu postavy. Ako efektívne zhodiť pár kíl a cítiť sa fit, keď jarná únava a malátnosť útočia? Snahy schudnúť a zdravo jesť by mali začať u správneho príjmu jódu. Morské ryby alebo koncentrovaný doplnok stravy s jódom zaistí telu energiu k cvičeniu a zrýchli spaľovanie tukov. Bez jódu metabolizmus naopak prechádza na úsporný režim.

Pri absencii jódu chýba telu riadiaci prvok, preto sa začne správať iracionálne. Jednotlivé orgány nikto neinštruuje, ako naložiť s látkami prijatými v strave, a robia chyby pri látkovej výmene - dôležité živiny vylúči bez povšimnutia, zatiaľ čo zbytočný tuk rýchlo uloží. Potrebné živiny nevie premeniť v energiu, čo speje k nadváhe. Správny prísun jódu je základom zdravého organizmu, zrýchľuje metabolizmus, podporuje spaľovanie tukov a zabraňuje hromadeniu cholesterolu. Vďaka jódu všetky orgány presne vedia, čo s prijatými látkami robiť a sacharidom už tak ľahko nedovolí premeniť sa v tuk a ukladať sa v tele.

Jódovým deficitom v prípade porúch štítnej žľazy až päťkrát častejšie ohrozené ženy ako muži. Ženám sa pri nedostatku jódu zvýši hladina pohlavného hormónu, ktorý podnecuje tukové bunky k ďalšiemu uschovanie zásob, a bez ohľadu na diéty alebo pravidelné cvičenie nemôžu dosiahnuť predsavzatých výsledkov. Kilogramy neubúdajú, dochádza k pocitu únavy a dostavujú sa aj depresie. V tomto ohľade je jód považovaný za základný stavebný kameň zdravo fungujúceho tela.

Nadváha je veľmi častým dôsledkom jódového deficitu v organizme, ktorý postihuje približne polovicu Európanov. Naopak ostrovné národy, ktoré denne konzumujúci stravu bohatú na jód, patria k tým najštíhlejším. Slováci vedia, že jesť pravidelne stravu, ktorá obsahuje morské ryby, je zdravé. Bohužiaľ na ich jedálničku sa vyskytujú minimálne. V našich podmienkach sa jód pridáva do soli a vďaka obohacovanie príkrmov dobytka je obsiahnutý aj v mlieku a mliečnych výrobkoch. Avšak kuchynskou úpravou sa časť jódu z potravín stráca. Platí, že čím šetrnejšia úprava, tým vyššie množstvo zachovaného jódu. To potvrdzujú predovšetkým štíhli a vitálni Japonci, ktorých milované sushi obsahuje morské riasy a surové rybie mäso, dva najväčšie prírodné zdroje jódu.

PRIEMERNÉ MNOŽSTVO JÓDU V POTRAVINÁCH

  • Mlieko: 20 mikrogramov v jednom kilograme

  • Maslo: 50 mikrogramov v jednom kilograme

  • Vajcia: 85 mikrogramov v jednom kilograme

  • Makrela: 371 mikrogramov v jednom kilograme

 
www.jodis.sk
Návrat na obsah | Návrat do hlavnej ponuky